تمیز کردن بخاری و شومینه با جاروبرقی صنعتی

تمیز کردن شومینه با جاروبرقی صنعتی

شومینه و بخاری نیازمند نگهداری و تمیزکاری دوره‌ای هستند تا عملکرد بهینه خود را حفظ کنند. برای تمیز کردن هرچه بهتر بخاری و شومینه می‌توان از جاروبرقی صنعتی استفاده کرد. تمیز کردن بخاری با جاروبرقی صنعتی و استفاده درست و اصولی از جاروبرقی صنعتی در تمیز کردن شومینه، در نظافت عمیق و حذف ذرات آلوده و پاک‌سازی کانال‌ها بسیار موثر است.

 

روش تمیز کردن بخاری و شومینه با جاروبرقی صنعتی

هنگام استفاده از جاروبرقی صنعتی، توجه‌به نکات زیر به تمیزی شومینه و بخاری، عملکرد بهینه آنها و طول عمر جاروبرقی صنعتی کمک می‌کند.

  1. ابتدا باید دمای خاکستر به کمتر از 40 درجه کاهش یابد.
  2. خاکستر را به‌وسیله جاروبرقی مکش کنید.
  3. در صورت کاهش یافتن قدرت مکش جاروبرقی، سیستم تمیز‌کننده فیلتر را باید فعال کنید. این سیستم با معکوس کردن لحظه‌ای، جریان هوا را مسدود می‌کند و در نتیجه، خاکستر از روی فیلتر جاروبرقی به‌درون مخزن ریخته می‌شود که به داشتن محیطی سالم‌تر کمک می‌کند.
  4. هنگام تمیز کردن بخاری با جاروبرقی صنعتی، برای خالی‌کردن مخزن، ابتدا سری جاروبرقی را بردارید و سری را با ضربه زدن بتکانید و پس از آن مخزن را تخلیه کنید.

برای خرید جاروبرقی صنعتی به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید تا از ایمنی و سلامت آن مطمئن باشید.

 

مزایای نظافت شومینه و بخاری با جاروبرقی صنعتی

تمیزکردن شومینه با استفاده از جاروبرقی خانگی، حتی بعد از خنک شدن خاکستر موثر نیست که علت آن درجه حرارت بالای خاکستر است. به‌دلیل سبکی خاکستر، این ذرات به‌سرعت فیلتر و توربین مکش را مسدود می‌کنند و موجب خرابی موتور می‌شوند.

با توجه‌به ‌دلایل ذکر شده، بهتر است برای جمع آوری خاکستر از جاروبرقی صنعتی استفاده کنید تا سنگ شومینه به‌خوبی تمیز شود. برخی دلایل برتری جاروبرقی صنعتی برای تمیزی بخازی و شومینه عبارتند از:

 

تجهیزات بهتر

برخلاف جاروبرقی‌های خانگی، جاروبرقی صنعتی به یک لوله فلکس فلزی مخصوص مجهز است و یک فیلتر داخلی خاص دارد که خاکستر را از هوای برگشتی جدا و آن را در مخزن خود جمع‌آوری می‌کند. علاوه‌بر تمیز کردن بخاری با جاروبرقی صنعتی، با استفاده از فیلتر ویژه جاروبرقی صنعتی، نگهداری از جارو راحت‌تر خواهد بود.

در واقع می‌توان آن را پس از استفاده مکرر تعویض کرد و با کمپرسور، خاکستر انباشته‌شده را از بین برد. در صورت مجهز بودن به فیلتر کارتریج قابل شستشو، جاروبرقی به‌راحتی شسته می‌شود. برخی از مدل‌ها مجهز به لرزاننده فیلتر پنوماتیکی هستند که با فشار ساده یک دکمه لرزش خودکار را فعال می‌کنند که سطح را از رسوبات باقی‌مانده خاکستر آزاد می‌کند. به این ترتیب، حتی آخرین دانه‌های خاکستر را می‌توان به کلکتور داخلی منتقل کرد.

 

روش تمیز کردن بخاری و شومینه با جاروبرقی صنعتی

 

حفظ کارایی دستگاه

استفاده از جاروبرقی صنعتی برای تمیز کردن بخاری باعث می‌شود که بخاری همیشه تمیز باشد و کارایی خود را از دست ندهد. درواقع، جاروبرقی صنعتی می‌تواند قطعات کوچک تشکیل دهنده بخاری را به‌طور کامل تمیز کند، هرگونه باقی مانده بقایای سوختی را از بین ببرد و از رسوب مداوم کثیفی جلوگیری ‌کند.

به لطف این ویژگی‌ها، می‌توان با استفاده از جاروبرقی صنعتی هر گوشه و کنار شومینه و بخاری، حتی دیوارهای محفظه احتراق یا شیشه‌های محافظ شومینه‌ها را به‌صورت کامل تمیز کرد. درنهایت، با استفاده از لوازم جانبی سازگار با دستگاه، می‌توانید حتی کوچک‌ترین قطعات، درزها و شکاف‌ها را تمیز و آنها را از هرگونه گرد و غبار پاک کنید.

 

نکات مهم هنگام نظافت شومینه

توجه‌به نکات زیر هنگام تمیز کردن شومینه با جاروبرقی صنعتی مهم است:

آتش شومینه، پس از هر بار استفاده، نیاز به تمیز کردن دارد. در غیر این صورت، بوی بد به اتاق نشت می‌کند یا احتراق بهینه نخواهد بود. هنگام جدا کردن زباله‌های در حال سوختن یا خاکستری که کاملا سرد نشده است، نباید از جاروبرقی صنعتی استفاده کنید. باید منتظر بمانید تا تمام مواد آلی پایین شومینه خنک شوند.

زمانی از جاروبرقی استفاده کنید که مطمئن هستید هیچ آتش پنهانی در شومینه وجود ندارد. برای تمیزکردن شومینه، فقط از لوله فلزی دستگاه جاروبرقی صنعتی استفاده می‌شود. علاوه‌بر این، قبل از تمیز کردن شومینه با جاروبرقی صنعتی، باید زباله‌ها و قطعات درشت چوب یا زغال چوب را با انبردست جدا کنید.

در غیر این‌صورت، این قطعات محفظه خاکستر را مسدود کرده و از عملکرد صحیح آن جلوگیری می‌کنند. هنگام نظافت شومینه و جمع‌آوری خاکستر هیزم، قوانین ایمنی و استفاده از محافظ هوا را نباید فراموش کرد.

 

نکات مهم هنگام نظافت بخاری

با توجه‌به ظرافت خاکستر حاصل از احتراق بخاری، باید یک جاروبرقی صنعتی با فیلتر کارتریج قابل شستشو انتخاب کنید تا راندمان فیلتر افزایش یابد و موتور مکش دچار گرفتگی نشود. جاروبرقی صنعتی برای تمیز کردن مجرا و دودکش نیز عملکرد و اثربخشی فوق‌العاده‌ای دارد.

جاروبرقی‌های صنعتی تنوع زیادی از نظر حداکثر توان مصرفی و ظرفیت مخزن دارند. این نوع جاروبرقی به صورت سه موتوره، چهار موتوره، دو یا یک موتوره تولید می‌شود که در محیط‌های صنعتی بزرگ‌تر، مدل‌های چند موتوره کاربرد بیشتری دارند زیرا فشار کمتری به دستگاه وارد می‌کنند و بازدهی آن‌ها بهتر است.

برخی جاروبرقی‌های صنعتی از نوع آب‌و خاک هستند. انواع جاروبرقی آب و خاک این قابلیت را دارند که علاوه‌بر تمیز کردن اجسام جامد، مایعات را نیز از روی زمین جمع کنند.

یکی از انواع جاروبرقی آب‌وخاک، جاروبرقی کارواشی است که از آن برای نظافت فضای داخلی و سطوح خارجی خودرو استفاده می‌شود. این نوع جاروبرقی، با قدرت مکش بالای خود تمام لکه‌ها و کثیفی‌های روی سطح خارجی خودرو یا روی صندلی‌ها را به‌طور کامل تمیز می‌کند.

 

نکات مهم هنگام نظافت شومینه

 

سخن آخر

جاروبرقی صنعتی با ویژگی‌ها و توانایی‌های منحصربه‌فرد خود، به‌عنوان یک ابزار قدرتمند در نظافت شناخته می‌شود. جمع‌آوری خاکستر از شومینه و بخاری بدون پراکندگی خاکستر در اتاق و به‌روشی بسیار کاربردی و سریع یکی از ویژگی‌های مهم تمیز کردن بخاری با جاروبرقی صنعتی است.

 

سوالات متداول

آیا استفاده از جاروبرقی صنعتی به شومینه و بخاری آسیب می‌رساند؟

استفاده صحیح از جاروبرقی صنعتی به همراه استفاده از لوازم جانبی مناسب، به شومینه و بخاری آسیبی وارد نمی‌کند.

 

چه عواملی بر قدرت جاروبرقی صنعتی اثر می‌گذارند؟

قدرت مکش، کیفیت ساخت و تنظیمات مناسب جاروبرقی صنعتی از خطرات احتمالی دستگاه هنگام تمیزکردن بخاری و شومینه جلوگیری می‌کنند.

 

آیا جاروبرقی صنعتی شومینه و بخاری را به‌خوبی تمیز می‌کند؟

بله. عواملی همچون استفاده از لوازم جانبی مناسب، تنظیمات صحیح و رعایت اصول بهداشتی باعث می‌شوند که نظافت و تمیز کردن شومینه و بخاری با جاروبرقی صنعتی به‌بهترین وجه صورت گیرد.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.