نشانه های خرابی برد جاروبرقی

نشانه های خرابی برد جاروبرقی

حتما تا کنون با مشکل خرابی برد جاروبرقی مواجه شده‌اید و این موضوع باعث ناراحتی شما شده است. در جاروبرقی قطعات مختلفی وجود دارد که آسیب دیدن هر کدام از آن‌ها در عملکرد صحیح این دستگاه خلل وارد می‌کند. یکی از مهمترین قطعات جاروبرقی برد الکتریکی آن است که در صورت آسیب دیدن، مانع از کارکرد درست جارو خواهد شد.

این قطعه از حساسیت بالایی برخوردار است و خراب شدن آن یعنی افت کیفیت کار جاروبرقی، و این یعنی دستگاه شما دیگر مثل قبل کارایی نداشته و باید نسبت به تعویض و یا تعمیر آن اقدام کنید. در این مقاله از وبلاگ کسری قصد داریم نشانه های خرابی برد جاروبرقی را بیان کرده و دلایل خراب شدن این قطعه را ذکر کنیم.

 

آشنایی با برد جاروبرقی 

جارو برقی دستگاهی است که از قطعات و بخش‌های مختلف تشکیل می‌شود که هر کدام از این بخش‌ها عملکرد مخصوص به خود را دارند. زمانیکه این دستگاه روشن می‌شود تمام قطعات با نظم مشخصی شروع به کار کرده و عملیات اصلی که ایجاد حالت مکش و جمع آوری گرد و غبار و زباله است، شکل می‌گیرد.

تمام عملکرد منظم و دقیق قطعات از ابتدای فعالیت تا زمان خاموش شدن جارو توسط برد این دستگاه کنترل و مدیریت می‌شود که درصورت استفاده نادرست و عدم نگهداری صحیح جاروبرقی، این قطعه دچار مشکل شده و نیاز به تعمیر یا تعویض پیدا خواهد کرد.

جارو برقی معمولا با قدرت‌های متفاوت تولید می‌شود که هرکدام برای نظافت مکان خاصی طراحی شده‌اند. به‌عنوان مثال جاروبرقی صنعتی یک دستگاه ویژه برای تمیز کردن محیط‌های صنعتی از انواع آلودگی است که مجموعه صنعتی کسری یکی از معتبرترین تولیدکنندگان این جارو و انواع دیگر این دستگاه در ایران محسوب می‌شود.

 

آشنایی با برد جاروبرقی 

 

مهمترین نشانه های خرابی برد جاروبرقی

خراب هرکدام از قطعات جاروبرقی علائم مشخصی دارد که کمک می‌کند تا به‌سهولت مشکل دستگاه را تشخیص دهند. البته این تشخیص و عیب‌یابی تنها از عهده تعمیرکار و متخصص این رشته بر می‌آید و اگر کسی بخواهد بدون آگاهی اقدام به عیب‌یابی و تعمیر آن کند ممکن است مشکل جاروبرقی را بیشتر کند. اگر تمایل دارید بدانید خرابی برد جاروبرقی چه علائمی دارد با ما در ادامه همراه باشید.

نشانه های خرابی برد جاروبرقی عبارتند از:

  • خاموش شدن جاروبرقی به‌صورت ناگهانی در حین کار
  • داشتن صداهای غیر طبیعی در زمان روشن بودن
  • استشمام بوی سوختگی موقع کار با جاروبرقی
  • کم و زیاد نشدن قدرت مکش جارو
  • غبر فعال شدن کلید تنظیم سرعت دستگاه
  • داغ شدن زیاد و غیر طبیعی موتور جاروبرقی

درصورتی که هریک از این نشانه‌ها و علائم را مشاهده کردید، ابتدا جاروبرقی را از برق بکشید و با واحد پشتیبانی فروشگاهی که این دستگاه را از آن خریده‌اید تماس بگیرید. اگر جاروبرقی خریداری شده از فروشگاه ما دچار مشکل شده ‌است، حتما واحد پشتیبانی و خدمات پس از فروش پاسخگوی شما عزیزان خواهند بود.

 

مهمترین نشانه های خرابی برد جاروبرقی

 

دلایل خرابی برد جاروبرقی

دلایل گوناگونی وجود دارد که منجر به خرابی برد جاروبرقی می‌شوند. ما در این بخش سعی کرده‌ایم به تعدادی از مهمترین آن‌ها اشاره کنیم. این دلایل عبارتند از:

 

عدم تعویض به موقع کیسه و فیلتر جاروبرقی

فیلتر و کیسه جاروبرقی از قطعات و بخش‌های بسیار مهم این دستگاه محسوب می‌شوند که در صورت عدم توجه به آن‌ها، مشکلات جدی و اساسی گریبان‌گیر جارو شود و این موضوع با خرابی برد جاروبرقی رابطه مستقیم دارد. توصیه می‌کنیم در فواصل زمانی مشخص نظیر هفته‌ای یک مرتبه، این بخش‌ها را بررسی کرده و از تمیزی فیلتر و خالی بودن کیسه مطمئن شوید.

 

ورود نم و رطوبت به دستگاه

برد جاروبرقی یکی از بخش‌های بسیار حساس این دستگاه بوده که باید همیشه از رسیدن رطوبت به آن جلوگیری کنید. اگر جارو را در یک محیط مرطوب قرار دهید، رطوبت به راحتی در دستگاه نفوذ خواهد کرد و بدون اینکه ایجاد اتصالی کند، منجر به خراب شدن و سوختگی برد خواهد شد. لذا همیشه جاروبرقی را در یک محیط خشک نگهداری کنید.

 

دلایل خرابی برد جاروبرقی

 

استفاده مستمر و طولانی مدت بدون وقفه از جارو و در نتیجه آن داغ شدن موتور آن

یکی از دلایل مهم که موجب خرابی و سوختن برد جاروبرقی می‌شود، استفاده غیر اصولی از آن است. به‌عبارتی اگر شما از این دستگاه با هر مدل و قدرت نادرست استفاده کنید و یا به‌صورت مستمر و بدون استراحت و وقفه از آن کار بکشید، اکثر قطعات آن دچار آسیب شده و درنهایت برد جاروبرقی خراب یا سوخته خواهد شد.

 

نوسانات موجود در جریان برق

ما همیشه شاهد نوسانات جریان برق در مکان‌های مختلف نظیر خانه، محل کار و حتی کارخانجات مختلف هستیم و برای پیشگیری از آسیب رسیدن به سیستم‌ها و دستگاهای الکتریکی، از محافظ برق استفاده می‌کنیم. با وجود احتمال بروز این نوسانات در زمان استفاده از جاروبرقی، برای جلوگیری از خرابی برد، از محافظ برق استاندارد استفاده کنید تا نوسان جریان برق کنترل شود و دستگاه شما آسیب نبیند.

 

اتصالی قطعات

با گذشت زمان و استفاده غیر اصولی و اشتباه از جاروبرقی، ممکن است قطعات داخلی آن دچار اتصالی شوند. دلایل مختلفی موجب بروز این مشکل می‌شوند که قطعا به برد جارو نیز آسیب وارد خواهند کرد. بهترین راهکار برای جلوگیری از این مشکل، سرویس کردن جارو توسط تکنیسین‌های مجرب در دوره‌های زمانی مشخص است تا از بروز هر آسیبی ممانعت شود.

شرکت کسری یکی از بزرگترین تولیدکنندگان انواع جاروبرقی نظیر جاروبرقی هتلی و خانگی بوده و این محصولات را با ضمانت کیفیت، خدمات پس از فروش و پشتیبانی همه‌جانبه به مشتریان خود عرضه می‌کند.

 

هزینه تعمیر برد جاروبرقی

همانطور که در بخش نشانه های خرابی برد جاروبرقی و دلایل این خرابی ذکر شد، خرابی این قسمت دلایل مختلفی داشته و هزینه تعمیر آن به میزان آسیب، مدل و برند، قطعه آسیب‌دیده و مواردی از این قبیل بستگی دارد در نتیجه نمی‌توان یک هزینه ثابت را برای تعمیرات این بخش ذکر کرد و پس از بررسی توسط تکنیسین و عیب‌یابی دستگاه، این هزینه مشخص خواهد شد.

یک نکته مهم در تعمیر تمام دستگاه‌های برقی از جمله جاروبرقی، تخصصی بودن این کار و داشتن مهارت و تجربه در تعمیرات آن‌ها است. لذا از تعمیر سرخود برد و باز کردن جاروبرقی قطعا خودداری کنید و به تعمیرکار مخصوص، دستگاه خود را نشان دهید.

 

هزینه تعمیر برد جاروبرقی

 

جمع‌بندی

ما در این مقاله سعی کردیم نشانه های خرابی برد جاروبرقی را ذکر کنیم و از دلایل خرابی برد این دستگاه چند مورد را شرح دادیم. اگر جاروبرقی شما به‌صورت ناگهانی خاموش می‌شود، قدرت مکش آن مثل گذشته نیست و کیفیت عملکرد آن کاهش یافته یا اینکه موقع استفاده بوی سوختی از دستگاه بلند می‌شود، ممکن است مشکل آن مربوط به برد جاروبرقی بوده و این قطعه نیاز به تعمیر پیدا کرده باشد.

حتما در چنین مواقعی از یک تعمیرکار ماهر برای رفع عیب دستگاه خود کمک بگیرید و هرگز سرخود اقدام به تعمیر آن نکنید. اگر هم قصد خرید یک جاروی باکیفیت و جدید را دارید می‌توانید به سایت فروشگاهی کسری مراجعه کرده و با مشاورین ما در این سایت ارتباط برقرار کنید تا اطلاعات مورد نیازتان را در اختیارتان قرار دهند. تیم کسری آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان بوده و شما می‌توانید نظرات و سوالات خود را با ما در میان بگذارید.

 

سوالات متداول

 

از نشانه های خرابی برد جاروبرقی چند مورد را نام ببرید؟

خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی در حین کار، داشتن صداهای غیر طبیعی در زمان روشن بودن، استشمام بوی سوختگی موقع کار با جاروبرقی، کم و زیاد نشدن قدرت مکش جارو، غبر فعال شدن کلید تنظیم سرعت دستگاه، داغ شدن زیاد و غیر طبیعی موتور جاروبرقی

 

آیا برد جاروبرقی قابل تعمیر است؟

بسته به میزان آسیبی که به برد وارد شده این قطعه قابل تعمیر یا تعویض خواهد بود. ولی اگر برد سوخته باشد امکان تعمیر آن وجود ندارد.

 

هزینه تعمیر برد جاروبرقی چقدر است؟

در تعیین هزینه تعمیر این دستگاه فاکتورهای متعددی مد نظر قرار گرفته می‌شود که پس از بررسی و عیب‌یابی توسط تعمیرکار مشخص می‌شود.

 

دلایل سوختن برد  جاروبرقی را نام ببرید؟

عدم تعویض و بررسی به موقع کیسه و فیلتر جارو، رسیدن رطوبت به داخل جارو، نوسانات جریان برق، اتصالی قطعات، استفاده غیر اصولی از جاروبرقی

 

نقش برد جاروبرقی در این دستگاه چیست؟

جاروبرقی از قطعات مختلفی تشکیل می‌شود که هر کدام از آن‌ها وظیفه خاصی را بر عهده دارند و زمان روشن شدن جارو با یک نظم خاص شروع به فعالیت کرده و تا وقتی که جاروبرقی را خاموش می‌کنیم این نظم و فعالیت ادامه خواهد داشت. تمام عملکرد منظم و دقیق قطعات از ابتدای فعالیت تا زمان خاموش شدن جارو توسط برد این دستگاه کنترل و مدیریت می‌شود که درصورت استفاده نادرست و عدم نگهداری صحیح جاروبرقی، این قطعه دچار مشکل شده و نیاز به تعمیر یا تعویض پیدا خواهد کرد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.